Hawaii-Honolulu

Daha önce ”Feryy Nasıl Evlendi” yazımda sizlere düğün hikayemden bahsetmiştim ama balayımdan hiç söz etmedim. Bence en eğlenceli kısmı balayı çünkü şöyle mi oldu böyle mi oldu derken binbir telaşe günler geçiyor. Benim evliliğim belki de en telaşesiz olarak tarihe geçse de ne yalan söyleyeyim yine de telaşeliydi. Düğün elbisem, çiçeğim, belediyeye gidelecek, kağıtlar vs vs hikayeye hepiniz az çok aşinasınız zaten.

Gel gelelim balayına. Açıkçası balayına gideceğimizden haberim bile yoktu zaten Amerika’ya gidiyorduk, herhalde orada bir yerlere gideriz ya da evlendikten sonra eşimle plan yapar, aceleye getirmeyiz diye düşünmüştüm. Eşimle İstanbul’da Amerika’ya düğünümüze gitmek için buluştuğumuz sırada  bana iki kağıt uzattı. Uzatmış olduğu şey uçak biletiydi fakat çıktı halindeki şeyler benim için  2 adet kağıt parçasından farksızdı. Önce okumaya çalıştım herşey İngilizce’ydi ”Honolulu” kelimesini gördüm ve o da benim için bir şey ifade etmedi. Böylelikle eşim biletleri gösterdiğine pişman oldu arakdaşlar:) oysa ki benim kağıt parçası zannettiğim biletler Hawaii tatilinin ta kendisiydi:) Ben Honolu’nun Hawaii de bir şehir olduğunu bilsem hiç tepkisiz kalırmıydım. Konya’lı Feryy Honolulu’yu nerden duyacaktı ki 🙂 Tamam, bir çok yer gezmiş görmüş olabilirim fakat Honolulu çok egzotik bir yer. Orayı gidip görmem imkansız yani… Hawaii hiç aklımın köşesinden geçmezdi. Böylelikle eşim ikinci sürprizini yapmış oldu. Ama Filiz abla, eşime hatırlatmasa eşimin aklına gelir miydi böyle bir sürpriz bilemiyorum 🙂 Kadın dayanışması 🙂 buradan sana koca bir teşekkür Filiz abla 🙂

Washington’da evlendikten sonra Filiz ablaları ziyaret etmek için Kaliforniya’ya gittik. Bir gün dinlenmemizin ardından Kaliforniya’dan da Hawaii’ye uçtuk. 5 saatlik Kaliforniya-Hawaii uçuşunun ardından Honolulu’ya ulaştık.

Hawaii map
kaynak:googlemaps/  Hawaii, Kuzey Büyük Okyanus’ta ada takımının  geneline verilen addır.

Haritadan daha iyi anlaşılacağı üzere bir çok adadan oluşan Hawaii Amerika Birleşik Devleti’nin eyaletlerinden. Biz balayı için Honolu’nun bulunduğu adayı seçtik ve Honolulu’ya indiğimizden itibaren izlenimlerimi hawaii müzikleri eşliğinde, sizinle paylaşacağım, hazır mısınız bu egzotik adayı keşfetmeye?????

Honolulu Uluslararası Havaalanı (HNL)

Uçağa adım atar atmaz başlıyor Hawaii’nin egzotik havası. Bu yüzdendir ki Kaliforniya sınırları içinde yer almamıza rağmen kendimizi Hawaii’de hissettik. Hosteslerin Hawaii’nin simgesi haline gelmiş çiçekleri kulaklarına iliştirmiş olmaları, uçak iç dizaynı ve müzikler Hawaii’nin ta kendisini yansıtıyordu. Belki de Hawaian Airlines ile seyahat ettiğimiz içindir. Herneyse Hawaii fragmanı sona erdiğine göre filmin içine girme vakti. Honolulu havalimanı çok yeni bir havalimanı değil fakat çok çok eski de denilemez. Valizlerimizi aldık otel servisini beklemeye koyulduk. Servis şoförü meşhur çiçekli gömleklerden giymiş biraz toplucaydı. Servisin içinde ise Hawaii müzikleri çalıyordu yani Hawaii efekti tam gaz sürüyordu tatil hiç bitmesindi:)

IMG_4247Waikiki Beach

Evet arkadaşlar hayat bize WAİKİKİ WAY WAY. 2015 yılında LcWaikiki’nin reklamları dönüyordu Türkiye’de bu yüzden tatilimiz boyunca bu cümleyi kullandık. Waikiki Beach Honolu’nun sahillerinden bir tanesi. Bizim otelimiz Waikiki Beach’e yakın olunca denize girmek için biz hep  bu sahil boyunu kullandık. Denizi sadece kumdan oluşuyordu ve enfesti. Biz gittiğimizde Eylül ayıydı ve deniz sıcaklığı da tam kıvamındaydı. Honolulu deniz tatili için nasıl derseniz mükemmel der susarım. Ayrıca Waikiki plajı uzun bir plaj denize girmek dışında akşama doğru güneş etkisini kaybetmişken sahilde yürüyüşler de yapabilirsiniz.

IMG_3480Nerede Kaldık:Hilton Waikiki

6 günlük tatilimiz boyunca konakladığımız mekan Hilton Waikiki oldu. Otelimiz sahile yürüme mesafesinde olduğu için mesafe konusunda hiç sorun yaşamadık. Otel genel olarak güzeldi, tatilimiz boyunca gözüme çarpan hiç bir kusuru olmadı . Yemekleri içinse bir şey söyleyemeyeceğim çünkü biz, dışarda restaurantları denemek istediğimiz için otelin yemek servisini kullanmadık. Temizlikse, her sabah rutin bir temizlik yapılıyordu ve onda da bir sıkıntı yaşamadık. Konumu ve manzarası itibariyle önerebileceğim bir oteldi.

Neyi Nerde Yedik?

Genel olarak kahvaltı ve akşam yemekleri için araştırmalar yaptık. İlk gün kahvaltımızı Duke’s Waikiki’de yedik.Mekanın ismi ise ünlü sörfçü Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku (24 Ağustos 1890 – 22 Ocak 1968)’dan gelmektedir. Zaten içeriye girdiğinizde Duke’e ait bir çok fotoğraf ve sörf tahtaları göreceksiniz.Duke, Hawaii sörf sporunu popüler hale getiren ve yüzmede 5 kez olimpiyat madalyası kazanmış ünlü bir sporcu ve Hawaii’nin popüler ikonlarındandır.Hatta şehirde Duke adına yapılmış bir anıt dahi vardır. Burada fotoğraf çektirmek ise olmazsa olmazlardandır.

Kalhavtı açık büfeydi ve sıcak olarak ıspanaklı,mantarlı ve dilediğiniz sebze ile yapılan omlet seçebiliyordunuz. Genel olarak sebzeli omlet sevdiğim için karışık bir omlet sipariş ettim ve Amerika sınırları içindeyseniz kahvaltıda ne yersiniz? Evet doğru bildiniz ”pancake”. Omlet,pancake ve portakal suyu ile karnımı doyurdum. Çok değişik bir tad tadmasak da kahvaltımız kötü değildi. Asıl güzel olan kısmı ise mekanın manzarasıydı.

download
Duke’s Waikiki’nin enfes manzarası kaynak:http://www.putovanja.info
Açai bowl and Coffee

Hawaiian Crown

Hawaiian Crown 20 yıldır Hawaii’de, aile çiftliğinde ananas üreten bir firma. Aynı zamanda Waikiki Beach’de küçük bir mağazaları var. İnternette bazı blogların önerisiyle açai bowl ve kahve almak için bu şirin dükkana girdik. İçerde açai bowl ve kahvenin dışında satın alabileceğiniz ürünler de var bunlar ; Taze ananas, Hawaiian çikolata ve kakao, Hawaiian kahve, atıştırmalık kuru meyveler ve Macadamia(Avustralya’lı eczacı John Macadamia’nın bulduğu fındık türü). Daha fazla bilgi ve sipariş için http://hawaiiancrown.com sitesini inceleyebilirsiniz. Açai bowl’u fotoğrafta da görüldüğü üzere açai ve diğer meyvelerden oluşan sağlıklı bir kahvaltı olarak tanımlayabiliriz. Açai meyvesi ise Brezilya’nın Amazon Ormanlarında Açai Palmiyelerinde yetişen bir üzüm türü. Açai, dünyadaki tüm yiyecekler arasında en çok antioksidan ve antosiyanin içeren maddelerden biri.Günümüze kadar yapılan araştırmalarda açai tüketen Amazon yerlilerinin asla kansere yakalanmadıkları ortaya çıkmış. Bunun sebebi de, açai meyvesinin antioksidan değeri. Açai meyvesi ile ilgii daha fazla bilgiye http://www.uplifers.com/brezilyanin-mucizevi-meyvesi-acai-uzumu-artik-turkiyede/ linkinden ulaşabilirsiniz. İkinci günde kahvaltımızı Açai Bowl ve Kahve ile yaptıktan sonra güne sağlıklı bir adım atmış olduk.

California Pizza Kitchen

Avokadolu ve bol yeşillikli pizza

Eşimin pizza siparişine nazaran benimkisi biraz otlu ve pişmemiş gibi görünüyordu. Avokadoyu çok sevince hemen atladım tabi önüme yeşillikli avokadolu ekmek geldi bildiğin. Restaurantları google maps üzerinden puanlarına göre seçtik. Califronia Pizza Kitchen’ıda(CPK) bu vesileyle keşfettik. CPK kalabalıktı, yer yoktu ve rezervasyonsuz gidince bize bir cihaz verdiler ve restauranttan ayrıldık. Dışarda küçük bir gezinti yazptıktan sonra cihazın titremesiyle tekrar CPK’nın yolunu tuttuk. İçerde boşu boşuna beklemektense dışarı çıkmış olduk açıkçası güzel bir yöntem ilk defa orada raslamıştım bu yönteme. Pizzalarımızı yedikten sonra yine küçük gezinti eşliğinde otelimizin yolunu tuttuk.

Giovanni’s Shrimp Truck

Giovanni's shrimp truck oahu hawaii hot dog
kaynak:http://www.changesinlongitude.com

1953 yılında sadece elindeki karides tarifiyle Hawaii’de yola çıkan  Giovanni’nin kamyonu Hawaii’li insanlar tarafından çokça beğenilmis. Aradan fazla zaman geçmeden bu doyumsuz lezzet, yerli halk tarafından ağızdan ağıza yayılmış ve bu lezzetli tad turistlerin de ilgisini çekmiş. 1996 yılında Giovanni kamyonetini 56-505 Kamehameha karayoluna park ettikten sonra ziyaretçilerini beklemiş. 1997 yılında ise 66-472 Kamehameha karayoluna ikinci kamyonetini hizmete açtıktan sonra çevresini popüler hale getirmiş. Giovanni ile ilgili aktaracağım bilgiler bu kadar ama siz Giovanni’s Food Truck ile ilgili daha fazlasını merak ederseniz  http://www.giovannisshrimptruck.com web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Biz de araba kiralayıp haritada gördüğünüz Waikiki noktasından O’ahu ‘ya ardından da Wahiawa üzerinden geçerek Giovanni’nin eşşiz karides lezzetine ulaştık. Adanın tümünü hiç durmadan 1 saatte aracınız ile tamamlayabilirsiniz. Biz de öyle yaptık ve enfes manzaralarla karşılaştık

gıovannı

Nereleri Gezdik : Kualoa Ranch

Kualoa Ranch Kama’aina ailesine ait özel bir alandır. Fakat bu özel mülk günümüzde yedinci nesil aile üyeleri tarafından işletilmektedir. 1850 yılında kurulan Kualoa, 4000 hektarlık tabiat koruma özel alanının yanı sıra dik kayalıkların denize doğru uzandığı yeşil ve mavinin buluştuğu 500’den fazla sığırın yetiştirildiği bir çiftliktir.

Kuşlarla birlikte keyif yapan sığırlar

Bizde bu devasa  alan üzerine kurulmuş çiftliği keşfetmek için bir tur paketine kaydolduk ve tur yetkilileri tarafından, otelimize yakın bir yerde buluşma noktası belirlendi. Ertesi gün sabahın erken saatlerinde buluşma noktasına gittik ve büyük bir otobüs bizi bekliyordu. Bizimle beraber 50’ye yakın yolcu ile Honolulu’dan yola çıkan otobüs 45 dakika sonra Kualoa Çiftliği’ne ulaştı. Çiftliğe girişte bileğimize takmamız için bir bileklik verdiler ve tüm günümüzü o bileklik ile tamamladık. Kualoa aynı zamanda Hollywood için bir film seti haline gelmiş ve geçmişte bir çok ünlü film bu adada çekilmiş.

IMG_3655Jurassic World ve Jurassic Park,WindtalkersPearl HarborGodzillaTears of the Sun ve 50 First Dates gibi filmler yeşilin her tonunun hakim olduğu bu alanda çekilen filmlerden bazıları. Filmlerin dışında Hawaii Five, Magnum P.I. ve LOST dizileri de, bu eşşiz güzellikteki adayı dizi setleri için kullanmışlar. Amerika’nın eski okul otobüsleri ile bu dizi ve filmlerin çekilmiş olduğu bölgeleri gezdikten sonra Atv turuna çıktık. Her birimize birer Atv verdiler ve 8 kişiden oluşan grupla yaklaşık 10 km Atv kullandık. Arazi o kadar da düz olmadığı için bazı bölgelerde epeyce zorlandık ama grup liderimiz bizi öyle bir noktaya çıkardı ki bütün manzara ayaklarımızın altındaydı ve inanılmazdı. Atv turunun bitiminde öğlen yemeği yenildi ve Kualoa Ranch maceramız yaklaşık 5 saatin ardından sona erdi.

Büyüleyici Hawaii Yeşilliği

hawaii sateliteDole Plantation

Tatilimizin üçüncü günü bir araç kiraladık ve adayı keşfe çıktık. Daha iyi anlatabilmek için sürekli haritalar kullanıyorum farkındayım fakat sizinle beraber resmen yeniden Hawaii’ye gitmiş gibi oldum:) Dole çiftliğini anlatmadan önce değinmek istediğim bir konu var. Türkiye’de marketlerde bazen görürüz ananasların üzerinde ”Dole”yazar bilmem hatırlar mısınız? İşte Dole yazan ananasların hepsi Hawaii’de yer alan bu çiftliklerde üretilmektedir. Dünya ne kadar küresel bir pazar şaşırmamak elde değil ta Hawaii’den Konya’ya Dole ananas çiftliğinden ananas ithal ediliyor.Herneyse bu küçük bilginin ardından konumuza geri dönelim. Güneyden kuzeye çıktığımız keşifte ilk durağımız Dole ananas çiftliği oldu.Dole’de aynı Kualoa çiftliği gibi çeşitli aktivilerle misafirleri ağırlamakta fakat biz Dole çiftliğini öyle uzun uzadıya gezmedik. Sadece, hediyelik meyve kuruları aldık ve yolumuza deva ettik. Eğer çiftlikte yapılan aktiviteleri merak ediyorsanız sizin için buraya bir link bırakıyorum: https://www.doleplantation.com/

a25c05_bf417429067140ab8dd5ecb82765b743-mv2_d_3888_2592_s_4_2
kaynak: https://www.adventuretourhawaii.com

Green World Coffee Farm

kaynak:http://www.vladyta.com

Green world Kahve,7 dönüm arazi üzerine kurulmuş yaklaşık olarak 2.000 Arabica kahve ağacının olduğu bir çiftlik. Haritadan da görebileceğiniz üzere North Shore’da bulunuyor ve Dole Ananas çiftliği ile birbirine yakınlar. Dilerseniz kahve çeşitlerini tadabilir ve satın alabilirsiniz.

Özetle deniz ve doğa tatilinin iç içe olduğu muhteşem 6 gün geçirdik. Hawaii Türkiye’den uzaklığı nedeniyle Türk turistlerin çok tercih etmediği bir tatil beldesi. Eğer Amerika vizeniz varsa önce Kaliforniya ardından Hawaii’ye uçabilir, tatilinizi tamamlayıp Kaliforniya’ya da bir kaç gün geçirip evinize unutulmayacak anılarla dönebilirsiniz.

Hawaii’den Hediyelik Neler Alınır?

• Dole Ananas çiftliğinden kurutulmuş meyveler
  • Hawaii Kahvesi
  • Macademia fındığı
  • Hawaii’ye özgü çiçekli gömlekler

Hawaii’de Bunları Yapmadan Geri Dönme!

1. Duke anıtında fotoğraf çektir
  2. Hawaian Crown’dan Açai Bowl ve kahve al
  3. Giovanni’s shrimp truck’da karides ye
  4. Araba Kirala Hawaii’nin eşşiz doğasını keşfet
  5. Kuaola Ranch’e git
  6. Macademia’nın tadına bak
  7. Kendine Hawaii hatırası çiçekli bir gömlek al
  8. Gün batımına karşı akşam yemeği ye